vrijdag 17 juli 2015

De weg naar de beurs

 Website Flevo Zakenfestival

Ruim 10 jaar heeft zulutions in mijn hoofd rondgespookt. Hoe pak ik dit aan, waar staat de onderneming voor, wie wordt mijn doelgroep, waar ga ik mij vestigen en ga zo maar door. Waar ik zo lang naar toe heb geleefd is nu een feit. Nog 2 maanden te gaan en dan krijg ik de mogelijkheid om zulutions eindelijk aan u te presenteren. Hoe dichterbij de data 23 & 24 september komen, des te meer tijd en energie ik erin steek.
Een beursdeelname wordt doorgaans in 3 fases ingedeeld. Vooraf houdt men zich bezig met de voorbereiding, hierna draait het om uw aanwezigheid op de beurs, gevolgd door de fase opvolging. In aanloop naar het Flevo Zakenfestival staat nu de voorbereiding voor zulutions centraal.

What's my motivation?

Deelnemen aan een beurs is een hele onderneming waarbij veel komt kijken. Alles valt en staat met een goede voorbereiding die begint met de vraag "waarom neem ik deel aan deze beurs?". Wilt u bijvoorbeeld nieuwe leads genereren? Wilt u bezoekers een bepaalde boodschap meegeven en staat voorlichting voorop? Wilt u bestaande relaties uitnodigen om de banden aan te halen en draait het dus om relatiebeheer? Of is het uw doel om bezoekers aan u en uw onderneming te binden met behulp van branding?

Doe mij die maar

Het genereren van nieuwe leads, voorlichting, relatiebeheer én branding zijn voor zulutions van groot belang. Als startende ondernemer is men constant bezig met het genereren van leads. Er moet immers geld worden verdiend om te kunnen voortbestaan. Dat geldt ook voor mij. Even belangrijk is het informeren van bezoekers en standhouders want men weet weinig over zulutions. Ik heb lang gewerkt in de provincie Flevoland en heb een groot netwerk opgebouwd. De contacten die voor zulutions van belang zijn zullen van mij een persoonlijke uitnodiging ontvangen. Tijdens de beurs leren zij mij opnieuw kennen in mijn rol als zelfstandig ondernemer. En andersom ben ik benieuwd naar wat er allemaal bij hen speelt.

Bekend maakt bemind

De zogenaamde "gun factor" speelt zakelijk ook een rol. Wij zijn immers allen in eerste instantie mens en wij zoeken anderen op waar wij een klik mee hebben. Branding, oftewel merkbeleving, kan een positieve bijdrage leveren aan de groei van een onderneming. Hier legt zulutions tijdens de beurs de nadruk op.
zulutions is ondanks de bedrijfsgrootte groots in het denken en de uitvoering, behandelt u en uw doelgroep als mens en brengt veel kennis en plezier tijdens het werk. Die uitstraling moet er ook zijn tijdens de beurs. Hoe ga ik ervoor zorgen dat mijn doelgroep (nog) beter over zulutions gaat denken? Heel simpel, door er te staan met volle overtuiging en te bieden waar ik voor sta, namelijk waar mijn doelgroep behoefte aan heeft.

bepaal je doel(en)

De kogel is door de kerk. zulutions gaat naar de beurs, zoals men dat zegt. Het doel: branding. So far, so good?
Ik werk graag met lijstjes en krijg vreemd genoeg een voldaan gevoel als ik een item op mijn lijst mag doorhalen. Na het bepalen van uw doel(en) volgt de bepaling van het budget, de standbemanning, de strategiebepaling, het benaderen van de pers, nadenken over eventuele beursacties, deelname aan seminars en nog veel meer.

Krijgt u het er benauwd van? Wilt u ook meer items op uw lijst doorhalen? In aanloop naar de beurs deel ik mijn ervaringen met u in een serie artikelen. Wellicht heeft u iets aan mijn tips en ervaringen. Wie weet heeft u tips voor mij?
Ik raak niet in paniek als ik kijk naar mijn "to do list" en datzelfde raad ik u aan. Volgende week kunt u lezen hoe ik mij voorbereid op de eerste beurs waar zulutions zal worden gepresenteerd.
Just follow the yellow brick road (L. Frank Baum)
U kunt mij bereiken via 06-455 36 963 of e-mail zuleikha@zulutions.nl
Volg zulutions op TwitterFacebook en LinkedIn

Kijk ook op www.zulutions.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten